dijous, 21 de febrer del 2013

Presentació

Sempre he admirat les persones que tenen aficions, en la seva vida diaria dediquen espais, temps i estones a fer petites coses manuals; cuinen, experimenten, dibuixen, pinten, fan manualitats, ganxet, cusen i tot un munt d'habilitats més. Sempre m'he preguntat d'on treuen el  temps i que els impulsa a fer-ho, i sobretot que els hi aporta a la seva vida. 

La veritat es que jo sóc bastant negada i poc hàbil en el món de les manualitats, i sempre he pensat que eren una mica pèrdua de temps; total si vols alguna cosa vas a la botiga i la compres. Sí sí, així de simple i poc creativa sóc, uf!! soposo que no m'ha interessat mai aquest món perquè moltes coses d'aquestes les feien les iaies jubilades, o persones amb poca vida social, perquè fins ara no estava de moda, o tenia altres coses al cap, o ves a saber perquè.

Últimament no sé què està passant, si per la crisi econòmica o per un desitg de recuperar tot allò que ens és tradicional i fet a mà, o per una necessitat de trencar amb la globalització de tot, o simplement pel goig de crear alguna cosa tu mateix, observo moltes amistats, coneguts i sobretot per internet, que tothom està fent coses i que els fa gaudir d'allò més. 

Molt sovint rebo presents fets a mà, xulíssims, i aleshores em ve com un envejota sana, i penso que jo un regal així no el podria fer mai, que és super especial i que lo fàcil és anar a la botiga i comprar, i en canvi aquesta amistat ha fet això per mi o les meves filles, ha dedicat esforç i temps per a nosaltres i això té molt de valor!! 

Així que obro aquest blog per animar-me i demostrar que mai és tard per aprendre coses noves, encara que el meu autoconcepte de poca traça i poc hàbil en aquest món i les  poques experiències que hi he tingut hagin sigut espectacularment un desastre, el meu propòsit és aconseguir aprendre coses que encara puc aprendre.  

Aquest món és molt ampli, hi ha tantes coses que m' agradaria aprendre; a cuinar pastissos i madalenes, fer ganxet, cosir roba,  manualitats, decoració, ... però poc a poquet..., he de ser pràctica i aprofitar els recursos que tinc més a la vora. 

Fa una setmana vaig demanar a la meva sogra, que és una experta en tot aquest món, que si voldria ensenyar-me a cosir, ella es va il·luminar i em va dir que encantada, que feia temps que m'havia comprat una maquina de cosir, però esperava que arribes el dia que li ho demanés. Com us podeu imaginar la meva cara de sorpresa ve ser espectacular, tinc una sogra que val un imperi!!

Així que avui dijous dia 21 de febrer de 2013 comença la meva aventura de Petites coses que encara puc aprendre; amb el primer objectiu; aprendre a cosir, m'endisaré en el món dels fils de colors, les agulles, les teles estampades, els embastats, els patrons i la màquina de cosir. 

Per començar us vull ensenyar el meu petit i rídicul costurer, fet a base de kits d'hotel, 4 fils de colors i una capçeta d'agulles, que més d'una vegada m'ha salvat per mal cosir un botó.




8 comentaris:

  1. Què bé!! Molts d'ànims amb els nous reptes! Espero poder anar llegint sobre els teus descobriments, i aprendre també del que tu aprens!

    ResponElimina
  2. Uaauu! T'havia comprat una màquina de cosir en secret? Jo vull una sogra així! Ja tonc ganes de veurer les teves creacions. M'encanta la idea d'aquest bloc, és el primer que conec que comença diferent, normalment la gent es fa un bloc perquè té la necessitat de mostrar el que sap fer, i tu, valenta com cap, fas un bloc per ensenyar el que encara no has après. Un repte genial! M'encanta!

    ResponElimina
  3. Eiii, m'encanta la idea, preciosa!!!!
    Estic segur que amb tota la creativitat que téns a dintre ens ho passarem tots molt i molt bé amb les teves proeses.
    Un petó!

    ResponElimina
  4. Això pinta molt bé!! Segur que et sorpredrà la quantitat de coses que pots aprendre!

    ResponElimina
  5. ... jijijijijiji, ay la Maribel!!! Animo cuñadita ue seguro que lo consigues.

    ResponElimina
  6. A mi m'ha agradat molt! ja em diràs si necessites ajuda. Saps?? M'estic animant a fer un blogg. He començat a fer les fotos avui, quan les pengi t'aviso!!!

    ResponElimina
  7. Tahïs Si tens temps, et sobraran motius per fer un bloc.
    Com a mare i dona treballadora, segur que tindràs al calaix temes i molta creativitat primer per donar sortida a la teva realització personal, per les teves afeccions, al pas del temps que passa volant ja veuràs com gaudireu amb goig tota la família de les teves histories.
    Ànims i Records per a tots vosaltres. Joaquim El Clos / Conesa.

    ResponElimina
  8. Moltíssimes gràcies pels vostres missatges, m'heu animat encara més a seguir amb aquest petit projecte. A més a més estic fascinada amb aquest món dels blogs, com més entro i remeno més m'agrada, tenen un munt de possibilitats!! fins aviat!!

    ResponElimina