divendres, 22 de febrer del 2013

Primer contacte amb la Màquina de cosir!

El dijous és el dia de l'àvia Maribel, la meva sogra. Les meves filles i jo aterrem a casa seva com un petit huracà trencant la seva quietud, desordenant i embrutant tant com podem les seves estances. Ella pacient i feliç d'estar amb les seves netes ens ofereix un bon dinar, sap cuinar de meravella, i passem la tarda jugant, cantant, pintant o mirant dibuixos animats. Però ahir a la tarda vam transformar el menjador en un petit taller de costura; va instal·lar la seva màquina de cosir, una petita relíquia de la casa Sigma, i organitzar un costurer què feia goig de veure.


Un cop tot preparat, em va fer seure davant la màquina, i em va ensenyar a "filar-la", uf! quin munt de botonets i palanquetes, però ho vaig aconseguir, és nota què li agrada i s'explica molt bé. Per començar vaig cosir un troçet de tela per aprendre anar recte, em va costar una mica coordinar-me amb el pedal i el ritme de fer passar la tela, i aquest va ser el resultat:



Em vaig anar animant, només era el començament, meravellada li vaig preguntar on va aprendre a cosir, i em va explicar els seus inicis; en va aprendre de ben petitona a l'escola i de jovenenta quan sortia de treballar de la Tabacalera anava a un taller costura, i sempre anat prefeccionant els seus coneixements. Estava davant d'una gran mestra, a part de saber-ne molt també sap transmetre la il·luisó i els coniexements, i això sempre és d'admirar.
De seguida vaig adonar-me que em seria molt útil una llibreta, necessitava prendre nota de totes aquelles paraules que sonaven per primera vegada tant a prop meu, el món de la costura n'està ple, així que el pròxim dia no les deixaré escapar. 
Va continuar la classe; el repte va ser cosir una bosseta per les mudes o la roba interior, amb un parell de teles reciclades d'unes mostres de cortirnes d'una botiga de roba que fins fa pocs anys hi havia al Serrallo.

Per començar vaig aprendre a embastar,
embastar. [hilvanar (castellà), to tack (anglès)]. [conf] Ajuntar o assegurar amb
una costura de punts llargs o bastes (allò que hom ha de cosir després). http://www.enciclopedia.cat

Seguidament a cosir per la vora de l'embastat,

A posar agulles al que serà el tancament de bosseta,


Guixar per seguir ben recte l'embastat i cosit posterior,

I fins aquí el meu primer contacte amb la costura, estic molt satisfeta, he fet més del que m'hagués pogut imaginar. Tinc moltes ganes que arribi dijous per continuar.

Objectiu de la propera classe, acabar la bosseta.


3 comentaris:

  1. Oh, però qué professionals totes!!!!!

    ResponElimina
  2. Quina sort de poder tenir la Maribel de mestra!! Ja vull veure aquesta bosseta acabada!! :)

    ResponElimina
  3. qué guay... lo siguiente adornarla con botones y lana de colores!^^

    ResponElimina